Subject: FW: Pärnu mnt 539 ehitisloa taotluse märkused
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 10 Sep 2024 08:30:05 +0300

Tere, palun registreerida TV üksusele arvamuse andmiseks.

Tervitades

Krista

From: Peep Pukk <[email-masked]>
Sent: Friday, September 6, 2024 1:20 PM
To: [email-masked]; Krista Einama <[email-masked]>
Cc: Piia Raidalu <[email-masked]>; Tanel Ots
<[email-masked]>; Silver Riisalo <[email-masked]>;
Aigar Pruul <[email-masked]>
Subject: FW: Pärnu mnt 539 ehitisloa taotluse märkused

Tere!

Saadame vastused ja Saku valla seisukoha TRAM poolt esitatud küsimustele.

1.	Kas tee kasutusloa materjalide juurde käivad ka teostusjoonised,
sh SK või drenaaži omad ? Sellisel juhul peab Ehitisregistrisse SK trassi
ruumikuju ikkagi tekkima.

Vastus: Trassid on ehitatud enne teede ehitamist, ehk tee kasutusloa
juures ei ole tee ehituse ajal olemas olnud trasside teostusjooniseid.
Trassid on saanud ehitus-ja kasutusload koos neid kasutavate hoonetega.
Pärnu mnt äärde kogujatee ehitamisega pandi kraav pikemalt kinni ja selles
osas ehitati ka sademeveekanalisatsioon pikemaks, et juhtida vesi kraavi.

Tegemist on 2000ndate alguses ehitatud trassidega, sellel ajal ei olnud
olemas EHR-i ning seega pole neil ka oma koodi ega ruumikuju EHR-is.

2.	Mis arvamusel on KOV SK trassi kasutusloa osas.

Vastus: Trassid on kajastatud hoonete ehituslubadel ja hoonete
kasutuslubade dokumentatsiooni hulgas olevatel teostusjoonistel. Tegemist
on seaduslikul alusel püstitatud trassidega, millel on olemas kasutusload
olenemata sellest, et sama trassi on korduvalt pikemaks ehitatud, kui iga
hoonestatud kinnistu on liitunud trassiga ja pikendanud trassi otsa
sademevee kraavi juhtimiseks.

Viimane sademeveekanalisatsiooni trassi pikendamine peab olema toimunud
Pärnu mnt viadukti ehitamise ajal või peale viadukti ehitust eeldatavalt
2019. aastal. Kui varem sai kogujateele otse Pärnu maanteelt, siis
viaduktiga ehitati välja ringteelt kogujateele ühendus.

Saku vald on seisukohal, et kui TRAM omandas kogujatee alused kinnistud,
siis tekkis TRAMil ka olemasolevate trasside talumiskohustus ning nende
osas peaks olema seatud kinnisasja kitsendused (sundvaldus või IKÕ) TRAM
kasuks. KOV pole siin tehinguosaline.

Lugupidamisega

PEEP PUKK / majandusteenistuse juht
Tel: 671 2406
 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Saku Vallavalitsus
 <http://www.sakuvald.ee/> www.sakuvald.ee
<http://www.facebook.com/sakuvallavalitsus>
www.facebook.com/sakuvallavalitsus

Saatja: Aare Saliste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 3. september 2024 14:29
Adressaat: Piia Raidalu <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: FW: Pärnu mnt 539 ehitisloa taotluse märkused

Tere

Infoks, et selline kiri tuli meile eile, all oleva meie palve peale.

Parimat

Aare Saliste

Grand Ehitus

From: Krista Einama <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 2. september 2024 14:15
To: Aare Saliste <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Tiit Harjak <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Pärnu mnt 539 ehitisloa taotluse märkused

Tere,

Dokumentide järgi on kasutusluba antud teele.

Palume antud küsimuses KOV-i seisukohta ja täiendavat infot:

*	kas tee kasutusloa materjalide juurde käivad ka teostusjoonised,
sh SK või drenaaži omad ? Sellisel juhul peab Ehitisregistrisse SK trassi
ruumikuju ikkagi tekkima.
*	mis arvamusel on KOV SK trassi kasutusloa osas.

Aktis viidatud ehituslubade (2003) andmed võiksid ka olla leitavad, kas on
projektid ka olemas?

TRAM on seisukohal, et tänase riigimaa kasutamine on aga SK trassi osas
seadustamata.

Teemad vajavad lahendamist trassi omaniku ja huvitatud isiku vahel. TRAM
on ehitusloa eelnõu kooskõlastaja rollis.

Lugupidamisega

Krista Einama

From: Aare Saliste < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Monday, September 2, 2024 10:13 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>; Tiit Harjak <
<mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Eveken Valmann < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Pärnu mnt 539 ehitisloa taotluse märkused

Tere

Kirjutan seoses Teie poolt 31.08.2024 läbi ehr-i keskkonna esitatud
ehitusloa taotluse märkuse kohta selgituse saamiseks.

Teie poolt esitatud märkus:

Transpordiamet juhib tähelepanu, et piki Urge teed kulgev
sademeveekanalistasiooni (SK) torustik (mille omanikuks on väidetavalt
Kinnisvara Info AS) - ei ole arvele võetud ehitisregistris ning selle
paiknemine kinnisasjadel, sh riigile kuuluvatel kinnisasjadel ei ole
seadustatud (ei ole sõlmitud riigivara kasutamiseks notariaalseid
lepinguid). Palume korraldada vastava torustiku arvele võtmine ehr-is ja
riigimaal paiknemine seadustada enne liituvale sademeveetorustikule
ehitusloa andmist. Ilma SK lahenduse ehitusloata ei saa teostada platside
ehitamist ja nende kahe ehitusloa eraldamine ei ole korrektne.

Meie arvates Teie poolne väide, et antud sadevee trass ei ole seadustatud
ei vasta tõele kuna antud teelõigule ja sh trassidele on väljastatud
kasutusluba (vt kaasas olevad failid). Samuti on antud ehitise
vastuvõtmisel osalenud Maanteeameti esindaja.

Kas palun saate selles valguses vaadata omapoolse märkuse üle ja anda
juhtnööre, kuidas kiiremal võimalikul moel saame ebaselguse lahendada.

Lugupidamisega

Aare Saliste

Grand Ehitus OÜ

5156357

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.